onsdag, juni 03, 2009

Kråkan.

Kråkan är igång nu med sin träning. Han känns riktigt stark och flåset är också bra. Magen är inte jättestor, även om det inte skulle skada med några färre kilon.

Det som jag känner saknas är dressyrträning, men jag har inte självförtroende nog att åka upp till banan och kämpa själv. C har lovat att hjälpa mig, men hon har inte tid för tillfället. Så jag fortsätter att träna styrka och kondition tills den där tiden finns.

Det är roligt att han ändå känns så pass arbetsbar. Förra året hade jag jätteproblem med att få honom i vänster galopp, men i år går det hur bra som helst.

Tyvärr är jag väl rätt lättlurad, så jag är inte helt säker på att han jobbar så bra som jag tror. Men ändå - det känns himla bra! Och det är väl det som räknas egentligen?

4 kommentarer:

Marie sa...

Absolut! Lita på din känsla :-)

Miss Upsey Daisy sa...

Håller med Marie!

Spader Madame sa...

Gå på känslan, har oftast funkat för mig! ;-))

Tess sa...

Marie: Jag har blivit lurad av mina hästar så många gånger...

Miss UD: Den där högra bogen är trixig!

Spader: Ibland kan man gå på känslan, men det finns tillfällen det kan bli himla fel också... :o