tisdag, juni 16, 2009

Lunchtips sökes.

Fantasin tryter. Jag behöver tips om vad man kan stoppa i matlådan så att det fortfarande är ätbart nästa dag. Plus i kanten till de tips där maten till och med är god! Maten ska dessutom tåla värmning i micro.

Kom nu inte dragandes med käcka tips om rotfrukternas underbara värld. Jag skrev precis att maten ska vara ätbar! Palsternacka, rotselleri, kålrot... Jag rår inte för det, jag får äckelrysningar.

Fisk med ben i står inte heller högt i kurs. Det tar för lång tid att rensa och jag har bara en halvtimmes middagsrast. I den ingår en kisspromenad med hunden också.

Till saken hör att tillagningstiden ska vara minimal. Man ska kunna tillaga många portioner samtidigt och den färdiga rätten ska kunna frysas.


Så där. Den kravspecifikationen är väl inte så svår att uppfylla???

6 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Passar på den ;-)

Spader Madame sa...

Jag är skitdålig på lunchlådor och äter därför alltid på lokala haket -skolmat! Hoppas att du får något bra tips!

Tess sa...

Det ÄR svårt med matlådor! Att få dem att smaka gott alltså...

Anonym sa...

det där var ett ungefär lika svårt uppdrag som : Finn meningen med livet eller nått
//madde

Spader Madame sa...

Alltså Madde: Meningen med livet är ju lätt, se hålla hundar rena från rävbajs! Annars borde det väl vara bridge?

Jerk sa...

Det enda som egentligen passar in på den kravbilden är väl Lasagne..all annan mat försämras rejält när man värmer upp den, speciellt om man frusit in den innan..