torsdag, juni 11, 2009

Omväxling.

Ikväll har vi flyttat unghästarna hit till Kråkan i hagen vid mig och Stelpa har fått flytta till Hrimnir och Bardi. Bangsi kunde inte låta bli Bardis eksemtäcke så det gick helt enkelt inte att ha dem tillsammans längre.

Det var dock inte bara att flytta Bangsi. Den vita heldragna kantlinjen på vägen var livsfarlig i år igen. Det krävdes hjälp av två hjälpsamma karlar. Men väl över vägen gick det som smort, och när vi skulle över vägen igen så var det i alla fall ingen heldragen linje, utan Bangsi knallade på som ingenting. Skönt det i alla fall!

Ett blåmärke fick jag i alla fall. Lilja hade inte full koll på hovarna utan en av dem råkade liksom hamna på min fot. Inget brutet, så om nån dag har nog både svullnaden och blåfärgen försvunnit.

Tack E och M för hjälpen!!!

2 kommentarer:

Eva sa...

Är det "lugnt" ute på udden, eller...? Hrimnir leker lite hingst hör jag, ja hans skrik hörs ju hem ;-)
Han är nog lycklig nu som fått sin fästmö till hagen och får vila lite från "cirkushästen".
Kom ihåg att ha kameran i beredskap ifall du får fler bilder på badkrukan.

Tess sa...

Jodå, det är lugnt i hagen hemma. Kråkan tror jag tycker att han har bytt ner sig, men han är nog rätt så förtjust i terroristerna ändå...

Hrimnir såg så kär ut när vi passerade dem för en stund sen!