söndag, juni 14, 2009

Smart av mig!

Gårdagens resa med kompisens unghäst tog visst mer på krafterna än jag trodde. Strax efter kl 21 stupade jag i säng, vilket innebar att jag vaknade skapligt utvilad vid halv sju-tiden i morse.

Vädret var väl inte världens roligaste, men det var uppehåll så jag bestämde mig snabbt för att det skulle bli en tidtur före frukost. Det visade sig vara dagens bästa beslut...

Knappt en halvtimme efter att jag hade ridit klart och smörjt alla tre med myggmedel öppnade sig himlens portar. Och de har inte stängts än.

Kan man bli mer less på ett väder?

3 kommentarer:

Spader Madame sa...

Nej, nu får det vara bra! Juniors fotbollsskola börjar på vallen idag... så nu bestämmer hans mamma att det får vara nog med regn! YUP!

Miss Upsey Daisy sa...

Regn är det tristaste som finns..

Tess sa...

Spader: Jag tror minsann att du har lite kontakt med högre makter! Jag skymtar lite blått därborta på himlen!

Miss UD: Regn är bra ibland, som när man bara måste städa. Men när man helst vill vara ute så kan det väl i alla fall vara uppehåll???