lördag, februari 20, 2010

Inför resan.

Tågbiljetter till Arlanda tur och retur bokade och uthämtade. (I slutet av mars har det slutat snöa. Garanterat. Tror jag.)

Fyra pocketböcker inhandlade hittills. Funderar skarpt på att ladda ner nån bra bok till min MP3-spelare också. (Alltså inte ladda ner på nåt olagligt sätt. Nejdå.)

Shorts, linnen och trekvartsbyxor beställda från en inte helt okänd postorderfirma. (Borde egentligen prova de shorts och trekvartsbyxor jag redan äger, men jag törs inte...)

Bokat in Slaufa för tre veckors träning hos C. (Om hon trodde att hon skulle få semester bara för att jag har det så trodde hon fel. Väldigt fel...)

Hudkräm med hög solskyddsfaktor paxad hos F. (Tillverkas inte längre på grund av nån EU-regel. EU är bra nästan jämt...)

Myggnät, handbagageryggsäck och sån där säkerhetsmidjebältesväska står på tur att bli införskaffade. (Miss UD säger att jag kommer att få sova under sängen för att få nån funktion på myggnätet eftersom det kommer att finnas AC på rummen istället för krok i taket att hänga nätet på. Jag och kackerlackorna kommer att bli bästa kompisar, säääkert...)

Edit: Ett impregnerat myggnät kostar nästan 300 kr! Det består ju mest av luft! Rena rama rånet, jag impregnerar hellre mig själv med myggmedel. De andra två produkterna är beställda nu i alla fall.

Inga kommentarer: