fredag, februari 12, 2010

Vill inte!

Det är hål på min bils avgasrör. Inte så det låter jättemycket, men mer än vanligt i alla fall.

Jag får hysteriska anfall när min bil är trasig.

Bilreparatören är kontaktad, men - hör och häpna - han vill TITTA på bilen innan han bestämmer lämplig åtgärd. Jag vill inte åka dit. Jag vill att min bil ska bli frisk alldeles av sig själv, över en natt bara.

Eller, tänk så bra det vore om min bil kunde åka dit utan mig!

Nu har reparatören ringt och sagt att han har bestämt att jag ska åka dit och visa upp bilen idag efter jobbet. Inga ursäkter accepteras.

Så efter jobbet ska jag försöka hitta dit. Vare sig jag vill eller inte. Och jag ska ta med mig bilen.

Villintevillintevillintevillintevillintevillinte...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi är ganska lika du och jag.... Ibland ångrar jag att jag inte satsade på en karriär som diplomat...så att jag slapp få ont i magen vid bilkrångel...
/Linnea

Tess sa...

Diplomat hade varit bra. Då hade man haft privatchaufför till och med!