måndag, februari 22, 2010

Klicketiklick?

Jag har en sak till att komma ihåg att köpa före resan till Kambodja.

En kamera.

Jag tycker om den jag har, men LCD-skärmen har råkat bli mosad så man ser inget i den. Och det är ju så där bra. Och när man frågar om reparation säger de bara att visst, det går, men att det är dyrare än att köpa en ny...

Det värsta är att jag är en så dålig fotograf, både bokstavligt och bildligt. Jag tar väldigt sällan kameran med mig, och om jag har den med mig så blir bilderna inte särskilt bra. Så att köpa nån fancy kamera med en massa pixlar och specialfunktioner är bortkastat på mig. Ändå kollar och jämför jag, och kan för mitt liv inte bestämma mig. Men det är viktigt med optisk zoom. Det är det.

4 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Inför resan får vi kolla upp vilka böcker vi har med oss. Dumt om vi tar lika menar jag :D

Tess sa...

Ja, det är en bra idé!

Spader Madame sa...

Optisk zoom är ju grejen... eller? Vet ingenting om kameror... ju.

Tess sa...

Optisk zoom är grejen. Så behöver man inte vara så nära otäcka grejer.