måndag, februari 08, 2010

När jag vinner...

...flera miljoner på Triss eller Postkodlotteriet eller vad som helst, då ska jag:

  • låta bygga ett ridhus där ridbanan är 30x60 m. Naturligtvis ska ridhuset vara isolerat och uppvärmt och underlaget ska vara "typ travbana". Och ridhuset ska vara mitt. Bara mitt. Jag bestämmer.
  • köpa en ny bil. Jag ska ha en som fungerar jämt.
  • köpa en ny transport. En boggi med sadelkammare. Och helgjutet golv. Kossor äga ej tillträde till detta åkdon.
  • lösa lånen på huset, anlita nån som tilläggsisolerar ytterväggarna, taket och golvet samt byter innerväggbeklädnad i allrummet och i hallen. Och så ska jag ha rejäla fönsterbrädor så blommorna inte ramlar i golvet av sig själva.
  • åka till Island med H för tredje gången och rida. Fast den här gången ska vi ha BRA hästar som töltar hela tiden. Och bra sadlar som man inte får skavsår i rumpan av. Åländskorna med mundiarré och extra hud på flaska får gärna följa med dom med.
  • åka till Sydafrika med Miss UD och titta på "the great five". Lite annat också såklart. Och akta oss för tsetse-flugor och andra saker man lätt dör av. Pistoler och knivar till exempel.

Och till mina slavar vill jag bara säga att om ni tror att jag tänker gå ner i arbetstid bara för att jag råkar ha snuskigt mycket pengar så tror ni fel...

4 kommentarer:

Spader Madame sa...

Ler... låter som en bra plan!

Fast Spader hade så klart gjort litet andra val...

Tess sa...

Åh! Jag tycker nog att min lista är nära nog perfekt.


;-)

Miss Upsey Daisy sa...

Jag hänger på till Sydafrika!

Tess sa...

Klart du gör!