fredag, februari 26, 2010

Snö. Snö. Snö. Snö. Snö.

Jaha. Det snöar. Idag igen.

Till och med den mest ihärdige, kollegan B, suckade igår när han hörde väderleksrapporten och sa att han tyckte att det börjar bli tjatigt nu.

Och då är vi ändå skapligt förskonade snömässigt jämfört med andra städer/orter!

Jag suckade igår kväll när jag var ute och red. Förmodligen höll älgarna till alldeles vid skogsvägen jag hade planerat att rida på, för Slaufa spände upp sig, stirrade in i skogen och varningsfnös. (Hade hon varit en elefant hade hon trumpetat.) Jag insåg att valet stod mellan en skentur eller att ändra planerna.

Jag ändrade planerna. Med hunden i släptåg gav jag mig ut på lindan som jag brukar rida dressyr på. Den är oplogad. Den kommer aldrig någonsin att bli plogad (om jag inte lär mig ploga med traktorn - troligt...). Ytan jag hade ridit upp skapligt förut var fullkomligt igensnöad. Jag hade inga andra val än att vända. Min hund höll på att drunkna i snön, trots att han var smart och höll sig i Slaufas spår.

Suck.

2 kommentarer:

Spader Madame sa...

Hata Snö!

Tess sa...

Nej, inte hata, men det kan väl komma i rimliga mängder??? Och med så pass stora intervall att pojkarna hinner med sin lagstadgade vila emellan?