söndag, oktober 12, 2014

"Lite unik".

Just nu är man ju lite stolt. Närmare bestämt stoltare än en tupp.

Dagens ridinstruktör sa nämligen att Bangsis bakbensrörelser är lite unika, i positiv bemärkelse alltså! Enligt honom är det få hästar som rör sig så stort och så ledigt med bakbenen.

Det är MIN häst han pratade om!!! Egen uppfödning dessutom!

Om man till nöds ska berätta om nåt instruktören sa som jag kanske inte gillade så mycket, var att han inte tycker att man ska krångla till det med pass när man har en häst som har så bra tölt. Men om man tolkar om det lite så kanske att det är dags att fundera på att Slaufa kan blir en bra passhäst? Hon är ju lite krånglig med tölten men har en mycket bra trav.

Jag vill lära mig rida pass nån gång!

För övrigt kan jag meddela att långsam tölt är i runda slängar halva hastigheten mot vad jag trodde...

Inga kommentarer: