lördag, oktober 18, 2014

Nähä. Inte idag heller.

Men nu är det i alla fall nära! Tror jag.

För tredje gången (på ungefär ett halvår) besökte jag ortens radio- & telebutik med  avsikten att införskaffa en smart telefon. Min Sony Ericsson C902 från 2008 funkar jämt och är alldeles lagom stor för att få plats i ridbyxfickan, men sliten och knappsatsen sitter lite löst.

Nu har jag i alla fall bestämt mig för en rymdgrå Iphone 6. Ett tag tänkte jag mig en 4S eftersom den är mindre än 6:an, men den är ändå för stor för ridbyxfickan och när lillebror upplyste mig om vilken oootroligt bra 4G-mottagning jag har här hemma så ändrade jag mig. Jag har inte tillgång till WiFi eftersom det inte finns någon telekabel dragen till huset och jag varken vill eller har råd att kosta på det. Det är trots allt en kilometer till närmaste telestation.

Så, killen i affären lovade att ringa när en ny omgång telefoner levereras till butiken (för som vanligt var de slut så jag hinner väl ändra mig igen), så nu är det bara att vänta! (Och under tiden ska jag roa mig med att gå igenom min telefonbok så att ingenting försvinner sen när de ska installera den i min nya telefon.)

Inga kommentarer: