söndag, november 09, 2014

9. Fem saker jag borde ta tag i.

Fem saker. Jag önskar att det bara vore fem saker.

Men, här kommer fem random saker:

1. Städa. En permanent punkt på listan...

2. Röja sly. Jag skyller på att jag inte har någon röjsåg, men jag har både sekatör och grensax. Och en skottkärra att köra bort slyet på.

3. Laga matlådor. Helst såna med mat som smakar gott.

4. Bränna kartonger. Den här sommaren var inget bra ur kartongbrännarsynpunkt. Nu finns det inget utom lathet att skylla på.

5. Bokföringen. Nuff said.

4 kommentarer:

Spader Madame sa...

Mat måste smaka gott! Det har kungen sagt.

Tess sa...

I så fall får jag gå raka vägen till fängelset utan att passera gå... Jag är verkligen skitdålig på att laga mat! Om inte gröt räknas förstås...

DDT sa...

Är du min okända tvilling? Min lista skulle ha kunnat se ut exakt så där. Fast jag har en röjsåg. Men vad hjälper det när man inte använder den så ofta som man borde?

Tess sa...

Egentligen bara låtsas jag tro att jag kommer att röja sly om jag hade haft en röjsåg. Det tråkiga är inte själva röjningen, utan risdragningen...