tisdag, december 11, 2007

Julparty!

Jag, kollegan L och kollegan C har i eftermiddag varit på julbuffé hos WSP som har projekterat vägen vi bygger.

Det var faktiskt himla roligt!!!

De bjöd på både öl och snaps, men vi drack inget alkoholhaltigt. Som tur var.

På slutet började cateringpersonalen plocka ihop maten, och arbetsskadad som man är kläckte jag ur mig till kollegan L; Kolla, nu gör dom matlådor!

Chefen för WSP hörde vad jag sa, och han...


...fixade en papperstallrik fylld med mat från buffén som jag fick med mig tillbaka till jobbet.


Min chef kommer aldrig någonsin släppa iväg mig igen på något liknande.


Fast något annat som var riktigt roligt under eftermiddagen var att många fällde så positiva kommentarer över att vi var tre tjejer som kom från entreprenörssidan. Och runt vårt bord satt en kvinnlig beställare, en kvinnlig vägprojektör, en kvinnlig broprojektör, en kvinnlig broarbetsledare, en kvinnlig vägarbetsledare och en kvinnlig mätare. Och allihop under 40 år! Lite imponerande va´???

Inga kommentarer: