söndag, december 30, 2007

Livet går väl vidare...

I morgon är det den heliga nyårsaftonen.

Tjolahopp tjolahej...

Jag har aldrig varit särskilt förtjust i nyår, det är för mycket krav och press på fest och man MÅSTE har roligt och man FÅR INTE sitta hemma i soffan och bara vara.

De två senaste nyårsaftnarna har jag varit hos J, och det har varit alldeles lagom ståhejigt. Vi har ätit nyårsmiddag med hans systers familj, alkoholen har inte flödat och maten har varit himla god. Efteråt har vi kollat på film och inväntat 12-slaget för att sen plocka ihop och sova.

I år blir det inte så. Av vid det här laget känd anledning. Och jag tycker fortfarande synd om mig själv. Jag saknar honom.

Jag och brorsan ska vara i våra föräldrars hus och invänta de förhatliga fyrverkerierna. Vi har en skotträdd hund och tre skottkänsliga hästar varav två är dräktiga.


Så jag hoppas på att det är ca -40 grader eller så när klockan är runt 12-snåret, vilket avskräcker de flesta pyromanerna...


Jag önskar er alla ett GOTT NYTT ÅR!

Inga kommentarer: