måndag, mars 16, 2009

Att vakta sin tunga...

Det var en del upprörda känslor här på jobbet på förmiddagen. Någon har på sin blogg beskyllt mina pojkar för nåt de inte har gjort.

Om min blogg vore helt anonym skulle jag kunna återge händelsen, och även kunna kommentera påstående i en kanske inte så snäll ton. I min värld är nämligen påståendet fullkomligt orimligt och helt sanslöst, men en "lekman" kan jag i och för sig förstå att den låter sig luras. Jag menar, om en bilmekaniker säger till mig att "kontinentalsockeln i bilmotorn" är bytt så skulle jag inte reagera nämnvärt, jag kan ju inget om motorer...

Av olika anledningar är min blogg bara "halvanonym", och för att inte få en dålig start på eventuella (men mycket troliga) framtida kontakter så vill jag inte säga mer om den här händelsen, bara reflektera över så lätt det är att ens privata ord kan inverka negativt på arbetsmässiga relationer. Men det kanske fler än jag skulle behöva tänka på...

4 kommentarer:

Spader Madame sa...

Lilla byn är sååå liten ibland!

Jag har då verkligen inte bytt någon kontinentalsockel, sånt överlåter jag till min mekaniker!

Tess sa...

Ja, ibland är grytan för liten faktiskt...

Miss Upsey Daisy sa...

Jesus. En folk storm?

Tess sa...

Nope. Det har lugnat ner sig nu. Tills vidare.