tisdag, mars 10, 2009

Lat.

Jepp. Precis vad jag är.

Lat.

Både tånaglar och fingernaglar börjar bli alldeles för långa, men det är ju jobbigt att hämta nagelsaxen och klippa dem. Dessutom måste man ta reda på de avklippta bitarna efter sig. Som om inte det var nog måste man ibland fila ner hacken som blir efter nagelsaxen också, annars är jag där och biter. (Obs! Gäller fingernaglarna förstås...) Och då blir det ännu mer irriterande eftersom man fastnar överallt och så river jag mig själv.

Att en utbyggnad av mitt hus blir mer och mer nödvändig kan jag enkelt konstatera eftersom jag tycker att det är jobbigt att duscha. Av den enkla anledningen att jag måste gå till ett annat hus för att komma till duschen. Och då är det hemskt kallt att gå tillbaka till mitt hus sen efter duschen. Även fast det bara är ca 10 m.

Så visst är jag lat. Men jag borstar i alla fall tänderna två gånger om dan fortfarande, så jag är nog inte på fallrepet än i alla fall...

Nu ska jag få tummen ur och gå och hämta nagelsaxen.

Edit: Ett par minuter senare var fingernaglarna klippta. Jääättejobbigt. Verkligen...

3 kommentarer:

Spader Madame sa...

Utbyggnad -yup! Ingen vill gå ut efter en dusch så där vintertid just här där vi bor! Näääe - dusch nära-en mänsklig rättighet!

Tess sa...

Sant, så sant...

Men sen i sommar blir det desto mysigare att "tvingas" gå ut, när luften är fräsch och fåglarna morgonkvittrar! Det ser jag faktiskt fram emot.

Spader Madame sa...

Jo, är man van vid husvagn så längtar man ut när våren kommer -så klart!