tisdag, mars 24, 2009

Nyfiken i en strut.

Ibland önskar jag så väldigt mycket att jag finge vara en fluga på väggen. (I ett hem där det inte finns några flugsmällor eller andra livsfarliga fällor...)

Jag skulle så gärna vilja veta vad en del tänker, tycker och säger... Vad som händer i deras liv, orsak och verkan.

Samtidigt hatar jag skvallermänniskor som gottar sig åt andras olycka, förfasar sig över andras liv och åsikter.

Och inte heller vill jag framstå som nyfiken så jag undviker att fråga för mycket, allra helst såna som jag inte känner så bra. (För ju bättre man känner nån så vet man var gränserna går till för nyfiken.)

Det är ju inte det att jag vill ha skvallermaterial, jag vill bara veta för mitt eget höga nöjes skull. Och för att slippa trampa i klaveret och kläcka ur mig olämpliga saker vid fel tillfälle.

6 kommentarer:

Spader Madame sa...

Nu vet du, en gång för alla, att här är det bara, ask away! Själv vill jag också veta -en massa saker... Då brukar jag gå och klippa mig!

Tess sa...

Jag brukar läsa andras bloggar... ;-)

Visserligen är jag fullt medveten om att man inte lämnar ut hela sitt liv där, men man får i alla fall en uppfattning om hur den personen mår för tillfället.

Spader Madame sa...

Du har rätt -bloggar är inte så illa för info. Det finns ju några runt Lilla byn nu för tiden...

Tess sa...

Jo. Fast jag känner inte till sååå jättemånga.

Miss Upsey Daisy sa...

Jag är nyfiken på vissa saker och andra intresserar mig inte alls... Men ibland kan jag förvånas jag över vissa personers intresse över vissa saker jag gör. Det kan vara lite jobbigt.

Tess sa...

Jo men det är ju så det är.

Det kan vara vissa grejer som väcker min nyfikenhet, men som jag inte törs fråga om för jag känner att jag kan vara inne på ett väldigt privat område och klampa.