torsdag, april 23, 2009

Energidrycker.

Många handlare börjar nu sätta 18-årsgräns för att få köpa energidrycker.

Jag är själv ingen storkonsument, men jag hade en period när jag inte kunde köra bil längre sträckor utan att under resans gång dricka en burk. Golvet bak i bilen var alldeles fullt med tomburkar... Och gissa om det var supersvårt att bryta den vanan?

Jag hör till den skara som gärna blandar en viss energidryck med "starkare" drycker, men jag vet att jag klarar inte mer än en sådan drink - annars kan jag inte sova ordentligt på hela natten och drömmer oroliga drömmar. Nu har ju jag passerat min artonde födelsedag med råge, så jag får själv bestämma om jag vill utsätta mig för energidryckernas påverkan eller inte, men min åsikt är att det är helt rätt av handlarna att sätta åldersgräns!

2 kommentarer:

Spader Madame sa...

Har aldrig provat, men litar på ditt ord! Ingen energidryck för Junior alltså!!

Tess sa...

Just nu önskar jag att jag hade en burk till hands... :-S