torsdag, april 09, 2009

Omplaceringar.

Igår körde jag upp stona till C. Eller ja, de ska bo hos A, men det är C som ska ta hand om dem och träna dem.

Det är en jättefin hage uppe på en knul där den nybyggda rödmålade ligghallen är placerad på högsta punkten. Det är ett helt perfekt ställe!

När jag kom hem gnäggade Bangsi, han känner sig lite övergiven är jag rädd. Fördelen med att stona är 3 mil bort är att fölen får inga svar hur mycket de än gnäggar och det minskar risken för rymning betydligt. Hur som helst har fölen kvar storebror/morbror Kråkan att söka trygghet hos. Det är bra.

2 kommentarer:

Spader Madame sa...

Fin hage på en knul! Klart att de får det toppen! Hoppas att du också får det bra nu ikväll! Flyg försiktigt! KRAM!!

Tess sa...

Flyga försiktigt?!? Jag har TVÅ kvastar (som en "snäll" fd kollega har tillverkat till mig), så säkrare kan det knappast bli.

Glad påsk, bästa Spader, och kör försiktigt!!! Kram kram