måndag, april 13, 2009

Slutkvastat.

Så är man tillbaka igen efter en snabbvända till Blåkulla. Årets vistelse där fick lov att bli kortvarig, jag valde att åka och hälsa på stona både lördag och söndag istället.

Det ska bli skönt att åka till jobbet i morgon igen, det går ju inte att göra nånting nu när det bara är kladdigt och blött överallt. Skittrist. Våren är verkligen inte min favoritårstid, men med tanke på kommande årstid så genomlider jag kladdet med gott mod ändå. Dessutom är ju stona på annan ort och jag törs inte ta Kråkan från fölen än, de har precis börjat vänja sig vid att deras mammor har försvunnit, så nån ridtur kan inte komma på fråga i alla fall...

Nu ska jag lämna Harry Potter och de vises sten åt sitt öde och gå och lägga mig.

2 kommentarer:

Marie sa...

Går träningen bra med Slaufa? Kram Marie

Tess sa...

Nja, än så länge är båda stona lite kokko i huvudet av att dels hamna på en helt ny plats med helt nya människor (de bor inte hos C) och så togs fölen ifrån dem helt plötsligt och till råga på allt spänner väl juvren en del. Men de har börjat landa, det är inte längre ren och skär panik när C tar den ena på ridtur i alla fall. Så det kommer nog att bli bra!