lördag, april 18, 2009

Söndagens agenda.

Att göra:
  • Stänga ute kossorna innan de hinner bajsa inne i ligghallen.
  • Mata hästarna.
  • Mata fåren.
  • Åka hem och sära på Highländarna så de med mindre hull får äta i lugn och ro. Mocka och halma.
  • Åka tillbaka till föräldrarnas gård.
  • Mata hundarna.
  • Mata mig, frukost.
  • Laga mat till middagen.
  • Mocka hos hästarna och kossorna.
  • Göra höpåsar till hästarna.
  • Mata hästarna.
  • Mata mig, middag.
  • Motionera hundarna.
  • Spika upp fågelholkar hemma hos mig. Utan att ramla ner från stegen.
  • Motionera hundarna lite till. Och sen hoppas att de hinner torka så jag slipper ett smärre sandtag inne.
  • Mata hästarna.
  • Mata fåren.
  • Mata hundarna.
  • Göra matlådor.
  • Dammsuga och torka golvet.
  • Mata mig, kvällsmat.
  • Släppa in kossorna.
  • Mata hästarna.

Härifrån är det lite oklart. Om föräldrarna kommer hem under kvällen så åker jag och min hund hem till oss, öppnar åt de utestängda Highländarna, duschar och går och lägger oss. Om de inte kommer hem så blir det en promenad hem, släppa in Highländarna och därefter promenera tillbaka till föräldrarnas gård, duscha och gå och lägga mig.

Det låter som en härlig dag, tycker ni inte?!? Eller hur...

7 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Det var ingen dålig agenda.. slår min med hästlängder.s

Tess sa...

Som grädde på moset kan man på listan tillägga att ett lamm blev sjukt under natten, jag fick oväntat besök, jag blev tvungen att åka iväg och "hälsa på" och lugna oro. Dessutom fick jag inte sova ordentligt natten till idag då en av hundarna var dålig i magen och skulle ut flera gånger...

Jag är så trött att jag mår illa.

Miss Upsey Daisy sa...

Vilken natt? Förstår att du är trött. Låter helt galet!

Spader Madame sa...

Hoppas att du fick sova mer i natt! KRAM!

Tess sa...

Nej, jag fick inte sova mer i natt. Och lammungen är ännu sämre idag så jag har så ont i magen för att jag inte törs slå ihjäl den. Snacka om att vara djurplågare... Men den blir snart befriad från sitt lidande, föräldrarna är snart hemma.

Miss Upsey Daisy sa...

Men måste man slå ihjäl den? Kan det inte vara något som man kan lösa ändå?

Tess sa...

Lammungen hade troligtvis stelkramp, och (jag vet att du inte vill höra det här, men...) det finns ingen ekonomi i att veterinärbehandla lamm, speciellt inte bagglamm. Jag vet inte om det ens hade gått att bota, hästar kan man i alla fall inte bota från stelkramp som du säkert vet.

Med facit i hand skulle jag ha sett till att få hjälp med avlivning redan igår eftersom jag inte hade klarat av att göra det själv. Det enda positiva är att jag nu har sett sjukdomens symtom och förlopp, och om jag någonsin utsatts för detta igen så vet jag hur jag ska agera.