lördag, april 18, 2009

Omkullkastade planer.

Jag gillar inte det här.

Först skulle fölen iväg på flock i februari. De planerna ändrades då några hästar där drabbades av Ringorm, en väldigt smittsam svampsjukdom.

Tack vare att båda stona kunde åka på träningsläger så har avvänjningen av fölen ordnat sig i alla fall.

Nästa bud blev att i slutet av april skulle det gå bra att lämna fölen till flockarna. Men här i veckan fick jag ett meddelande att pga sjukdom så kan hon inte ta emot några nya hästar alls de närmaste månaderna.

Så här står jag nu med ett ettårigt sto och en ettårig hingst som snart måste skiljas åt. Vi har marker och hagar så att vi kan ha dem kvar här hemma över sommaren, men jag måste hitta jämnåriga kompisar åt dem! Okej, om det kniper (och om mitt stall blir klart i sommar) så har vi möjlighet att ha dem kvar ännu längre, men då blir det ännu viktigare att hitta kompisar åt dem. Och det är inte lätt när man inte har några som helst referenser eller direkta kontakter...

2 kommentarer:

Spader Madame sa...

Tyvärr duger nog inte Spader som kompis, men de kan få leka med mina barn! Junior skulle må bra av att bo i hage några nätter eller så!

Tess sa...

Tack å bock för det gentila erbjudandet, men tyvärr duger nog inte Juniors sällskap åt mina unghästar. De vill leka lite brutalare lekar än vad ett människobarn klarar av...