måndag, mars 29, 2010

Arlanda.

Nu har vi checkat in ryggsäckarna, växlat pengar och ätit en stadig lunch. Vi är med andra ord så laddade som det går att vara inför en 13 (tretton) timmar lång flygresa.

Vi åkte Arlanda Express hit, så jag har åkt tåg i över 200 km/h. Fast det kändes inte så fort. Om jag hade åkt så fort i min bil skulle den nog ha lyft. Om den inte är för tung förstås. Fast min bil vill inte åka fortare än 100 km/h, så det är bara rent hypotetiskt.

Hur som helst var det dyrt att åka Arlanda Express. Det hade nog varit billigare att dela en taxi. Fast inte lika miljövänligt. (Och det är ju väldigt miljövänligt att flyga till Kambodja...)

Om nu inte piloterna flyger vilse, vilket mina kollegor säger att det händer hela tiden, så landar vi i Phnom Penh klockan nio i morgon bitti lokal tid. Vad klockan är i Sverige då har jag ingen aning om, men det kan man säkert googla på om man vill.

Inga kommentarer: