måndag, mars 01, 2010

Stora snösvängen.

I morgon är det dags igen. Den stora snösvängen ska rassla igång - för sista gången den här vintern???

En normal vinter så ligger brytningen mellan vinter och vårvinter samma helg som Vasaloppet, det vill säga på söndag, så chansen är stor att vi äntligen kan få se en ände på "eländet" och kan se framåt mot varmare tider.

Därmed inte sagt att vi kan ligga på latsidan - åh nej - här ska upphandlas både maskiner och entreprenörer av alla de slag, så nog har jag jobb åt pojkarna. Fast det är inte sånt arbete som de vill göra förstås...

6 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Jag satsar på att åka hem till helgen.. är det i sådant fall fortfarande lördag som du kan?

Tess sa...

Ja, jag kan hela helgen, men em/kväll passar bäst.

Miss Upsey Daisy sa...

Tess- Det fungerar för mig med men vi satsar på lördagen ... igen.

Tess sa...

Låter mycket bra.

Spader Madame sa...

Planer ska smidas antar jag! KUL!!

Tess sa...

Planer ska smidas - absolut!