tisdag, mars 16, 2010

Dagens diskussion.

Kollegorna M och S satt och diskuterade.

S: "-Men han har väl ingen semester att ta ut?"

M: "-Nä det tror jag inte. Och det börjar ju bli säsong för nummerskyltarna nu, dom är ju han ansvarig för!"

S & M: "Tess! Du måste säga åt dom på Basses kollo att dom ska skjutsa honom till jobbet varje dag sisådär fem i sju. Och sen måste dom komma och hämta honom vid fyratiden. Det finns alltid nån här som kan gå ut med honom på frukost- och middagsrasten. Vi kommer att slåss om det!"

M: "Och glöm inte att han ska ha matlåda med sig!"


Ja, vad säger man? Ena sekunden får man höra att de ska dansa på bordet när jag är borta, nästa sekund är de bekymrade över att min HUND också ska vara ledig. Kul att man är populär...

4 kommentarer:

Spader Madame sa...

Underbart! Snaaart!

Tess sa...

Ja, verkligen snaaart!

Tiden går alldeles för fort om du frågar mig... (Fast på den punkten är nog du och jag inte helt överens misstänker jag.)

;-)

Kär-Smycken! sa...

Händer idag då?

Sköt om dig och ha en härlig dag!

Miss Upsey Daisy sa...

Ska Basse på dagis?