onsdag, juli 28, 2010

Inte en dag för tidigt...

Efter cirka en och en halv månads upphåll pga tidsbrist så har jag äntligen tagit mig upp på Slaufas rygg igen.

Hon är fet.

Men även glad och positiv!

Jag har valt att börja med att mjuka upp och stärka rygg- och magmusklerna genom att böja och töja på volt. Det är väl inte det roligaste hon vet, men jag vet att hon har lite svaga sidor och tänker försöka stärka dessa redan från start. Sen ska väl hästkiropraktorn få känna igenom henne om jag lyckas få hit henne. Kråkan ska behöver också en genomgång för jag är osäker på orsaken till hans fånganfall. Vi gick ju omkull bara några dagar innan och han var tokhalt på ett bakben två dagar före fången bröt ut. Så om jag har tur (i oturen) så är det belastningsfång och inte gräsfång.

För att aldrig mer få äta gräs är inget liv för min lilla häst. Då kommer han att bli deprimerad.

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Låtert hårt för Kråkan. Håller en tumme i GBG.

Tess sa...

Kråkan tackar (med munnen full med hö och halm)!