lördag, juli 17, 2010

Plock.

Skruvandet är näst intill avklarat (inredningen och luckorna till två bänkskåp kvar), så jag har övergått till att plocka in i skåpen. Det tar också sin tid eftersom det mesta måste diskas först.

När jag har gjort ifrån mig plockandet är det dags för slipning och inoljning av bänkskivorna. I omgångar.

Men jobbet underlättas av lyssnandet till CD-boken "Harry Potter och den flammande bägaren". Lite dålig fantasi har jag kanske, jag har hört, läst och sett den förut, men vad gör man inte för att slippa lyssna på sport och finsk radio?

Och det kommer att bli bra i slutänden! (Men vilken färg ska jag ha på kaklet? Det ska ju sitta där för evigt...)

3 kommentarer:

Spader Madame sa...

Hos PG och Britta har de ett underbart rött! Vi har ett skitsnyggt beige i Järvastaden men i Lilla byn hade vi ju ett vitt... tror det finns hur många snygga val som helst!! Känns som om man ska akta sig för 70-tals grönt och brunt ändå?!?

Tess sa...

Jag vill ha ett kakel som bryter av mot alla vita luckor, men som man ändå inte tröttnar på...

Miss Upsey Daisy sa...

Svart? Eller grått?