söndag, juli 25, 2010

Semesterdags.

De sista fem arbetstimmarna före semestern klarades av idag på morgonen/förmiddagen. (Vilket innebär tio nya fräscha komptimmar i "banken" - absolut inte fel!)

Det första som hände efter att jag återvänt hem var att arbetsbyxorna och jackan hamnade i tvättmaskinen eftersom de stank av gammal öl och cider blandat med jäst glass. Ingen angenäm arom skulle man kunna säga om man inte vill att folk ska bli illamående.

Eftermiddagen tycks enbart erbjuda regn och blåst, men det ger ju tillfälle att gå igenom lite papper som under nästa vecka ska skickas in till en - ähum - generös bidragsgivare. Fast lite är ju faktiskt bättre än inget, så jag ska inte klaga.

Det verkar luta åt en Kebabtallrik till kvällsmat, men det är inte helt säkert att jag orkar eller har lust att sätta mig i bilen och åka de erforderliga kilometrarna som krävs för att hämta hem maten. Hemkörning är inte uppfunnet här. (Och hade det funnits skulle jag garanterat vara för snål för att utnyttja det...)

Om en liten strax ska jag hänga vinterarbetsjackan på tork samt ge vår/höstarbetsjackan en omgång i tvättmaskinen. Sen är det semester på riktigt. (Med vissa små avbrott för att skriva på tidrapporter och kontera/attestera fakturor. Och förmodligen en del annat som på mitt jobb kallas "ska bara". Men jag är i gott sällskap och det är ju roligt att träffas fastän vi har semester...)

I morgon ska jag ta tag i Slaufas träning igen efter en lååång viloperiod. Åtminstone inbillar jag mig att jag ska både hinna rida och måla stall under mina tre semesterveckor. Och bestämma mig för vilket kakel och klinkers jag ska ha. Den som lever får se...

Edit: Jag hann inte mer än att publicera inlägget förrän ett trevligt sms informerade mig om att jag är bjuden på Tacos ikväll. Man tackar!!!

Inga kommentarer: