söndag, november 21, 2010

Broddade och sulade.

Idag hade hovslagaren tid att sko om våra ston som fortfarande var sommarskodda. Järn på packad snö blir lätt väldigt halt...

Slaufa fick samma utrustning som förra året, den såg okej ut, medan Stelpa fick en helt ny outfit. Det kommer nog att gå som en dans att rida henne nu, hennes skor är nämligen tillverkade i Delsbo...

Kråkan, Lilja och Bangsi är oskodda och ska så få vara tillsvidare. Bara hovslagaren har kommit ikapp med alla akuta omskoningar så ska han komma tillbaka så även dessa tre får snygga hovar.

3 kommentarer:

Katarina sa...

Jag önskade att jag blivit broddad i dag, fy sjutton vad halt det var!

Jag visste faktiskt inte att hästar hade olika skor på vintern och sommaren. Tur att jag inte fått för mig att bli hästägare. :-)

Miss Upsey Daisy sa...

Skor är viktiga saker. Tycker jag med.

Tess sa...

Katarina: Skillnaden mellan sommarskor och vinterskor är att i vinterskorna finns det två eller fyra hål att skruva i broddar i. Annars är de sig lika!

Miss UD: Jag tycker att hästskor är viktigare än människoskor, men det beror på att det är lättare att få hästskor att passa på hoven än vad det är att få människoskor att passa på foten...