torsdag, november 11, 2010

Små små steg.

Saker och ting här hemma går inte riktigt så snabbt som jag hade velat.

Utbyggnaden av mitt hus ligger lite halvt om halvt på is, men efter sju sorger och åtta bedrövelser har jag äntligen fått tag i en rörmokare. Om en och en halv månad. Typ lagom till jul.

Nåja, jag har ju planerat att bo här resten av mitt liv, så varför ha bråttom???

Så småningom ska det flytta hästar hit till min gård. Om det blir alla fem eller "bara" tre är inte bestämt än. Idag har jag beställt en timer så jag inte behöver åka hem och ge hö på min halvtimmes middagsrast, jag bestämde mig för en mekanisk till slut för att slippa vara beroende av ström.

I slutet av den här månaden väntar jag en leverans - det är inredning till mitt stall, närmare bestämt fyra skjutdörrar, två frontgaller och ett fönstergaller. Tillsvidare skippar jag galler mellan boxarna, jag har inte riktigt klurat ut lösningen på hur jag enkelt ska kunna ändra från fyra boxar till två boxar utan att behöva hjälp.

Så. Det händer saker. Men jag märker det inte.

Inga kommentarer: