tisdag, januari 18, 2011

Är huvudet dumt...

...får kroppen lida.

Jag var på massage efter jobbet idag. Efter en massage rekommenderas det att man tar det lugnt.

Jag traskade iväg till hästarna, gjorde tre höpåsar som vanligt, halmade halmboxen och traskade hem igen. Så långt inga större ansträngningar.

Men på vägen hem funderade jag över något som vi diskuterade precis innan jag gick hem från hästarna. Nämligen hur hantverkarna ska ta sig in i mitt hus. "Genom dörren" tänker ni nu, och jomenvisst, visst ska de använda dörren! Men jag har två dörrar in till mitt hus, en huvudentré och en bakdörr. För en hantverkare med en arbetarbuss och en massa verktyg och diverse byggmaterial är bakdörren mest lättillgänglig. Huvudentrén är framskottad men bakdörren är det inte.

Eller jo. Nu är den det. Framskottad alltså. Smaaart...

Inga kommentarer: