tisdag, januari 25, 2011

Och jag kämpar på.

Idag hämtade jag kaklet och klinkersen som ska sitta i badrummet. Konstigt att affären inte krävde hyra för förvaringen av min pall. Den har nämligen stått där sen några veckor före jul... Men tummen satt fast rätt hårt, och inte förrän idag lyckades jag få ur den och lånade en släpvagn på jobbet så jag kunde dra hem pallen.

För övrigt har jag, lydig som jag är (ibland), målat badrumstaket. Första gången. Måste måla en gång till. Men det går rätt fort och det är en snäll färg att måla med, så det är inte alltför enerverande.

Glasljuset brinner från det att jag kommer hem från jobbet till att jag går och lägger mig (med ett avbrott för när jag är till hästarna såklart) för att jag ska slippa känna avloppslukten från alla hål i badrumsgolvet. Det funkar riktigt bra. Med glasljus alltså.

Om tummen håller sig i schack så ska jag kolla på invändigt fönsterfoder i morgon efter jobbet. Jag är nästan helt säker på att jag ska ha nåt som är färdigmålat.

4 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Aktiv så att det förslår!

Tess sa...

Mmm, tänk att blir KLAAAR nån gång! Då ska jag bara gå omkring och njuta.

Eller dra igång nästa projekt vad nu det kan bli. Gräsmatta kanske?

Titti sa...

Vad du e duktig!!! Kanske kan få komma och kika på ett Ståt live sen då... :-D
Kram

Tess sa...

Du är såklart välkommen!

Kram kram