söndag, januari 30, 2011

Stackars liten...

Man brukar skämta om att karlar är nära döden när de är lite förkylda.

Jag kan inte påstå att jag är så mycket bättre... Visserligen handlar det om magsjuka i mitt fall, men nu har jag varit dålig i snart ett dygn så nu tycker jag att det är på tiden att jag blir frisk!

Jag har provat med banan, nyponsoppa, Silicol och egyptiska mirakelpiller. Inget har fungerat. Nu har turen kommit till Fernet Branca, nåt så infernaliskt äckligt.

Ont skall med ont fördrivas sägs det, så jag borde bli frisk på nolltid nu...

2 kommentarer:

Katarina sa...

Fernet Branca låter läskigt nog att fungera.

Mamma hävdar att Gammeldansk är det enda rätta.

Själv förlitar jag mig till te, avslagen Coca Cola och blåbärssoppa.

Och när jag känner mig lite stabilare rostat bröd.

Hoppas du får stopp på eländet och veckan blir bra.

Tess sa...

Det enda, förutom Gammeldansk, som är äckligare än Fernet Branca är magsjuka.

Men nu är jag frisk om än lite sliten och har träningsvärk på diverse ovanliga ställen...