måndag, januari 31, 2011

Dagen efter.

För att skona mina kollegor från magsjukan från helvetet (alla magsjukor kommer från helvetet för övrigt) så tog jag en kompdag idag.

Klockan fyra i morse visste jag att jag var frisk, för då knorrade det i magen och jag fick lov att gå upp och dricka lite nyponsoppa. Men sömnen hade inte varit den bästa, och man är ju alltid sliten efter ett dygns uppkastningar med träningsvärk på diverse omöjliga ställen.

Morgonen ägnades åt att sanera mig själv och huset från magsjukebaciller. Lakanen har tvättats och täcke och kuddar har vädrats utomhus. Handtag, toa och handfat har skrubbats (här tänkte jag egentligen skriva ett annat ord men jag kom inte på hur det stavas, eller ens uttalas).

Benen var lite smått darriga, men Basse sa att han SKULLE ut på promenad idag. Jag visste att jag inte skulle orka gå så långt, så jag valde att sätta mig på en häst och låta henne gå istället. Tyvärr är hon inte så intresserad av skrittpromenader, så jag tvingades pina mina mörbultade tarmar med både trav och tölt, men mestadels blev det skritt i alla fall.

Eftermiddagen har mest ägnats åt att slappa i soffan, men lite nytta har jag gjort i alla fall.

Nu ser jag mest fram emot en god natts sömn, det är jag värd.

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Fy fan vad det tar.

/Costa Rica Kräkaren

Tess sa...

Ja, du har erfarenhet...

/Den kissnödiga