onsdag, februari 23, 2011

Pannkakor.

Idag såg jag en som åt tunnpannkakor till lunch. Flera gånger kom jag på mig själv att nästan stirra hypnotiserat på pannkakorna. Pinsamt.

Alltså, hur svårt kan det vara att steka tunnpannkakor? Nä just det. Inte svårt alls. Men det tar förbenat lång tid. Och inte kan jag äta det till lunch heller - jag blir hungrig igen fem minuter senare...

Men vilken kväll som helst nu ska jag ta mig i kragen och steka några frasiga gyllenbruna "pankisar" till kvällsmat...

Edit: Som av en händelse serverades pannkakor idag till lunch på seminariet jag var på. Lycka!

3 kommentarer:

Katarina sa...

Vi fick våfflor. Var det inte till och med Vår Fru-dagen i dag, eller vad det heter?

Det var gott iallafall. Väldigt gott.

Och jag lyckades begränsa mig till bara en trots det. :-)

Tess sa...

Vårfrudagen har jag missat. Just för tillfället är jag mer fokuserad på när fettisdagen inträffar så vi inte missar att fira den...

Spader Madame sa...

Missar alla dagar. Vad är det för fel??? Blir till att googla!