lördag, februari 26, 2011

Skäms.

Flera gånger idag har jag skällt på min hund när jag har hittat kisspölar både här och där här hemma. Vi har två hundar här på kollo den här helgen, så jag tänkte att det var hans sätt att protestera och markera att det här är hans revir. Han har nämligen markerat revir när han har varit borta på kollo, så därför tog jag för givet att han var den skyldige.

Men nu ikväll tog jag den verkligt skyldige på bar gärning. Nästan i alla fall.

Min hund har legat här vid mina fötter ända sen jag duschade och dörren in till badrummet har varit näst intill stängd när jag helt plötsligt fick se att dörren stod på vid gavel. Jag tog min ficklampa (nix, elektrikern har inte varit hit än) och började syna av golvet. Där vid toaletten var en nygjord pöl...

Jag skäms för att jag har skällt på fel hund idag, men som tur är är han en väldigt förlåtande vovve.

Inga kommentarer: