tisdag, mars 13, 2007

Eftertankens kranka blekhet...

Någon som kommer ihåg vilka böcker man kunde läsa det uttrycket någonstans?

Japp, i Lotta-böckerna av Merri Vik. Jag gillar de böckerna skarpt.

Uttrycket ska väl markera att man ska tänka efter före. Men kanske är det bättre att det negativa kommer ikapp en istället för att möta det i dörren?

Att gå omkring så här med en orosklump i magen för nåt som är helt utom min kontroll är inget roligt. Samtidigt måste jag tänka efter vad jag gör och säger, för blir det fel så kan det bli tråkiga konsekvenser. Och inte bara för mig. Men det kan bli tråkiga konsekvenser även om jag inte säger nåt.

Det finns obestridliga fakta i fallet. Sen får var och en själva avgöra hur de ska hantera informationen och gå vidare med det.

Men egentligen tror jag inte att nån inblandad går helskinnad ur den här soppan. Frågan för mig är hur jag ska bli så lite drabbad som möjligt, i det här fallet går det inte att "rädda" alla. Och som det är nu så finns det inget svar på den frågan utan jag måste se tiden an. Om drygt en månad får vi veta mer.

Inga kommentarer: