söndag, mars 11, 2007

Utmattad.

Idag har jag varit på tävling med en av mina islandshästar.

Han är väl inte direkt känd för att vara jättepigg och framåt precis. Men så här!!!???!!!

Det var inte HAN som sprang runt på banan, det var jag som BAR honom runt. Hade jag låtit bli att driva tre sekunder hade han väl lagt sig ner och rullat av sig mig. Och inte törs man använda spöet så mycket heller, jag vill ju inte få rött kort för grov ridning. Men ibland borde det vara tillåtet att ge ett rejält rapp. Tycker jag.

Andra klassen gick väl något bättre. Jag skippade bootsen så han blev inte fullt så framtung. Men några tempoökningar såg domarna inte till. Fast lite orättvisa tycker jag att de var då, för han ökade faktiskt från snigelfart till turbosnigelfart.

Fast nåt positivt i kråksången (min häst kallas faktiskt för Kråkan...) är att vi inte blev diskade på hovbeslagskontrollen.

Inga kommentarer: