fredag, oktober 17, 2008

Boktips?

Jag skulle vilja ha ett boktips på nån bok man absolut inte får missa.

Jag har redan läst (bl a):
  • Stieg Larsson-trilogin
  • Böckerna om Arn av Jan Guillou
  • Diana Gabaldons böcker om Claire som reser i tiden
  • Helene Turstens deckare
  • Camilla Läckbergs deckare
  • Åsa Larssons deckare
  • Harry Potter-serien
  • En massa Maeve Binchy, Joanne Harris, Jean M Auel, Marian Keyes, Marie Jungstedt
  • Alla böcker av Virginia Andrews
  • Tracy Chevaliers "flickböcker"
  • + en hel del mer...

Finns det några guldkorn jag har missat?

4 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Hm.

Får fundera lite..

Spader Madame sa...

Håkan Nesser är husgud hos mig... Prova någon på bibblan!

Anonym sa...

Jag läste precis "Jag dödar" av Giorgi Faletti - den var HUR BRA SOM HELST! Finns i pocket - en riktig nagelbitarseriemördarpsykdeckare.
//Fia

Tess sa...

Spader Madame: Jag har läst några böcker av Håkan Nesser, men har väl några till att plöja igenom. Tack för tipset/påminnelsen!

Fia: Jag törs inte läsa Roslund/Hellström-böckerna. Är "Jag dödar" som dom böckerna???