onsdag, oktober 22, 2008

Vart tog kvällen vägen?

Jag slutade jobbet kl 16 igår. Rätt vad det var så visade uret 21.30 och jag hade inte hunnit äta än... (Ja, mat har en väldigt betydelsefull roll i mitt liv.)

Vad jag gjort medan tiden rusade?
  • Handlat lite mat och kattsand.
  • Hälsat på en snabb sväng hos farföräldrarna, avlämnade kattsanden där.
  • Åkte hem och hämtade lite pärmar och andra diverse grejer, skvallrade med M i telefon.
  • Ilade vidare till hundarna med extrem överskottsenergi, bytte om till stallkläder och begav mig ut till hästarna.
  • Red tre korta turer. Den tredje turen företogs i beckmörker, så bara den ljusa hunden (min) fick följa med på den.
  • Fodrade hästarna med kraftfoder och hö samt förberedde med hösäckar till nästa morgon.

Och vips var klockan alldeles för mycket.

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Du red tre korta turer och undrar var kvällen tog vägen? :D

Tess sa...

Jo men det var verkligen korta turer! Kråkan och Slaufa gick väl en halvtimme var och Stelpa ca 20 min. Det är bara en timme och tjugo minuter! Resten då?