fredag, oktober 03, 2008

Bäst att passa på!

Som statligt anställd är receptbelagda mediciner gratis (alltså såna som man måste ta för hälsans skull).

Så idag så här veckan innan jag slutar på "Verket" passade jag på att göra ett besök på Apoteket och tog ut tre månaders förbrukning som jag får dra av på nästa reseräkning. Sen blir det att betala medicinen själv.

Men jag tror att jag kommer att ha råd att köpa medicin för 60 kr/3 månader...



En förmån jag kommer att sakna bra mycket mer än gratis medicin är mina 31 semesterdagar/år.

4 kommentarer:

Spader Madame sa...

Tror jag det, klart att du kommer att sakna alla dina semesterdagar! Men sedan, när du når the big 40, då har du dina semesterdagar tillbaka igen... Den som väntar på något gott...

Miss Upsey Daisy sa...

Oh. Jag skulle inte sakna för jag har aldrig haft. Men såklart att det är en enorm bonus :D

Tess sa...

Spader Madame: När man fyller 40 på "Verket" får man 34 semesterdagar...

Miss UD: När det gäller förmåner gör jag helt klart ett nerköp när jag byter arbetsgivare.

Miss Upsey Daisy sa...

Tidsvinsten måste dock vara ett stort plus!