lördag, oktober 18, 2008

Årlig fasa.

Äldsta stoet som är fruktansvärt spruträdd sen hon fick en anafylaktisk chock på grund av en Hippotrim-spruta för några år sen skulle ha sin årliga vaccinspruta idag.

Att låta veterinären spruta henne är omöjligt, hon förknippar honom enbart med skräck, så den lotten faller på mig.

Hur som helst, när jag var till veterinären och fick influensavaccinet så delade han upp det i två sprutor. Alltså, det är nog illa att sticka henne en gång, så att tvingas sticka henne två gånger kändes som en lite för stor utmaning, allra helst när det inte heller är möjligt att binda upp henne vid väggen heller (sedan en annan traumatisk upplevelse, enligt hennes sätt att se det).

Jag bestämde mig för att ta en chans och ringde ett samtal till en person som har hjälpt mig att vaccinera hästarna förut, och jag hade sån tur att hon hade vägarna förbi mig idag!

Så nu är damen vaccinerad och klar. Det är ett helt år tills det är hennes tur igen nästa gång...

Inga kommentarer: