lördag, maj 02, 2009

Att jag aldrig lär mig...

I morse vaknade jag, full av energi.

I tanken planerade jag min dag och jag blev på så gott humör att jag till och med drog igång tvättmaskin.

Tyvärr stupade hela planeringen redan en halvtimme senare när jag av en lyckträff nästan snubblade över en nyfödd kalv, en liten tjur blev det den här gången - och för en gångs skull född under rätt årstid!

Det blev en lååång dag. Ridning. Presentshopping. Däckbyte. Sommarhageuppsättning. Och jag misstänker att morgondagen blir nästan lika lång. Tur att det snart är måndag så man får vila upp sig på jobbet...

6 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

En Highländare?

Mifflan sa...

Det låter som att det blev en underbar dag när du släppte planeringen :)

Tess sa...

Miss UD: Highländare = Highland Cattle, långhåriga kossor med stora horn...

Mifflan: Nja, dagen hade nog blivit bättre om planeringen hade hållit!

Miss Upsey Daisy sa...

Jag vet! Men ifall kalven var en sådan..

Tess sa...

Åhhh! Jaha! Japp, det är en highland-kalv. Ser ut som en liten nallebjörn... :-D

Spader Madame sa...

Äntligen får vi vila!!!