söndag, maj 31, 2009

Oooh...

...en sån helg! Vilket väder!

Strålande sol, från morgon till kväll.

Jag har haft förmånen att ha Kråkan här hemma och har varit ute och ridit vid halv åtta-tiden både lördag och söndag. Bara så underbart! Och så mycket det var kvar av dagen när jag var klar med hästarna! Jag har kunnat hitta på en massa saker att göra - och har haft tid också...

Ett snabbt besök på vårmarknaden blev det igår. 10 munkar inhandlades, sen var pengarna slut... Eller rättare sagt, jag sparar pengarna till nästa helg istället och köper sommarblommor. Det där med att trängas med en massa folk är inte min kopp te direkt.

På kvällen kom K och J hit och grillade. Med en nypåfylld gasoltub gick det alldeles utmärkt. Och gott blev det också.

På förmiddagen idag var vi till fäboden och firade mors dag med tårta och saft. (Eller kaffe för dom som av nån underlig anledning hellre dricker det.)

En del av eftermiddagen ägnades åt att slåss mot de ilskna pissmyrorna som inte gillade att jag bar bort kossornas järngrindar. Två grindar är kvar, men jag avvaktar tills jag är klädd i nåt mer heltäckande. De står mitt i myrornas revir nämligen, och det gör ont när myrorna bits.

Hade jag nu haft en chipspåse hade helgen varit fulländad, men det sägs att man kan inte få allt här i världen. Och det kommer aldrig att hända att jag tar bilen den dryga halvmilen ner till centrum för att enbart handla godis eller chips. Cykla? Det är ju jobbigt!!!

Inga kommentarer: