måndag, maj 25, 2009

Mitt fel...

Jag och Kråkan gick omkull idag. Jag visste att han var rejält trött i benen, men jag ville ändå "bara" tölta nerför den där sista backen.

Längst ner i backen snubblade han.

Vanligtvis brukar de på sin höjd gå ner på knä när de snubblar, men stackars Kråkan fick inget fäste och när jag hade åkt av så landade han "mjukt och bekvämt" på mitt vänstra smalben.

Skrubbsår fick vi båda två. Mitt vänstra underben känns inte så behagligt det heller. Men det är i alla fall inte av. I morgon visar det sig om Kråkan är halt eller om allt gick bra i övrigt för honom.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Oj lät som en dramatisk avslutning på en iövrigt bra tur.
Jag är precis likadan, ska bara prova en liiiten tölt till det går ju så bra... ( eller ja inte just nu med dessa två filurer förstås, men i mitt förra liv så var det så.
/madde

Spader Madame sa...

Ojojoj...Skickar plåster till båder dig och sötisen Kråkan! Ska vara försiktig ju!

Miss Upsey Daisy sa...

Oj! Är allt bra med er båda så här dagen efter? Ibland märker man ju inte skadorna först..

marie sa...

Oj då inte bra...hoppas ni mår bra idag...

Tess sa...

Madde: Du får snart tölta i ditt nya liv också!

Spader: Plåster är bra att ha, men vi klarade oss utan den här gången.

Miss UD: Jo då, det är rätt okej med oss båda två. Vi tog en kort och lugn ridtur idag efter jobbet. Han kändes inte halt på något vis och jag klarade att rida utan större smärtor så länge jag inte begärde galopp.

Marie: Du vet väl hur man säger; "Man kan inte rida förrän man har ramlat av 100 gånger". ;-) Jag har väl typ 85 gånger kvar...

Miss Upsey Daisy sa...

Skönt att höra att det gick bra. Har aldrig gått omkull faktiskt... men det kan ju gå riktigt illa.