måndag, maj 25, 2009

Helgbestyr.

Gårdagen ägnades till viss del åt att kontrollera elstängslen. Aggregatet indikerade att det var fel någonstans, och ett enkelt test visade att felet fanns i kohagarna på andra sidan vägen. Det visade sig efter många om och men att det var på två ställen eltråden hade kommit i kontakt med fårstängslet vilket orsakar jordfel.

Vi tapetserade slut på rullen - nu måste det beställas en till innan vi kan färdigställa. (Det är inte hemma hos mig det har målats och tapetserats, jag har bara hjälpt till.) Som tack för hjälpen bjöd Y mig på mat, och när jag var ner till byn för att köpa hämtmat träffade jag en gammal kollega och hans hundar på väg till jobbet. Han hade planerat att komma och fika hemma hos mig, men det blev inte av eftersom jag inte var hemma. Synd! Men det kommer fler tillfällen. Han passerar ju två gånger i veckan ett bra tag framöver...

Kråkan fick vila igår. Han hade date med veterinären/tandläkaren i lördags och fick tänderna raspade. Det behövdes, även om det inte var nån katastrof. Skönt att ha det gjort i alla fall.

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Fina kråkan. Fast nu var det länge sedan vi sågs..

Tess sa...

Fina Kråkan och fina Miss UD måste snart ha en date igen!

(Och Kråkans ägare vill hemskt gärna också vara med...)