söndag, mars 20, 2011

Borta bra men hemma bäst...

Bevistade en mycket trevlig sammankomst i fredags kväll. Fint folk kommer sent heter det ju, så självklart dök jag och Loppan upp typ en kvart för sent. Inte mycket att göra åt när det ligger på SJ att leverera...

Miss UD hade bokat bord på Il Tempo, ett mycket bra val med tanke på så god maten var! Sen att servitören tyckte att vi "flickor" var lite för högljudda får väl stå för honom? Jag hade då inga problem att höra vad jag tänkte.

Efter att ha traskat runt halva Söder (släpandes på våra resväskor såklart) hittade vi till slut en pub med lediga sittplatser innan vi åkte hem till Spaders residens och en hägrande påse ostbågar.

Lördagsmorgonen ägnades åt både seriösa och oseriösa samtal innan det var dags att krama Miss UD hejdå. Vi överblivna åkte in till stan som avslutades med ett spännande besök på Wagamama. Jag är inte bra på att äta med pinnar. Så, då vet ni det. Men gott var det!

Dagen idag har mest inneburit förflyttning; Bil, tunnelbana, tåg, buss, bil, fötter, häst, fötter. Men nu sitter jag stadigt i soffan tills det är läggdags.

Inga kommentarer: