onsdag, mars 09, 2011

Snart tårtkalas.

Basse Bus fyller 6 år på lördag, så han har bestämt att det ska bli tårtkalas på jobbet på fredag.

Och det skulle väl vara helt okej - om han kunde fixa tårtan själv! Men nej då, inte ett smack han har bidragit med än så länge.

  • När jag frågade vad han ville ha för fyllning svarade han: "Korv och leverpastej, och leversnittar som dekoration". Mmmm, gott gottigottgott...
  • När jag tog fram ingredienser och bakgrejer till tårtbottnen nu ikväll - då gick han och lade sig under vardagsrumsbordet och SOV! Inte ens att diska var han intresserad av.
I morgon är det dekoreringsdags, få se om intresset är lite större då? Om inte annat så är han garanterat intresserad vid 11-tiden på fredag...

2 kommentarer:

Katarina sa...

Ha ha.

Den tårtan vill jag se.

Men inte nödvändigtvis smaka. :-)

Tess sa...

Tårtan måste ha blivit helt okej, i alla fall med tanke på att den tog slut i ett nafs!

Kanske jag bör tillägga att Basse inte fick sin vilja fram vad gäller fyllningen, utan det blev vaniljkräm, rårörda hallon och citronfromage som fyllning, grädde och konservburkspäron ovanpå. Den blev inte så sötsliskig, jag gillar när det är lite syrligt också.