onsdag, mars 23, 2011

Lättad!

Jag har gruvat mig länge nu. Alldeles för länge faktiskt.

Idag var dagen när Bangsi var tvungen att gå till hovslagaren. Enligt Bangsi är det olagligt att peta på hans ben och hovar. Och det är just det en hovslagare gör...

Som tur är har vi en bra hovis, han är snabb, skicklig och oftast på bra humör. Idag var han på mycket bra humör, och då är han lugn och har en hel del tålamod. När jag såg att hovis var lugn blev jag lugn, och när det är lugnt kring Bangsi är han lugn. Det innebar att verkningen av Bangsis hovar gick jättebra och lätt, långt över förväntan! När hovis höll på med hans fjärde hov var han så avslappnad att han till och med letade efter godis i min overallsficka...

Det är när sånt här händer som jag vet varför jag håller på med hästar.

Inga kommentarer: