söndag, november 27, 2011

Första advent 2011.

Dagen började med riktig julstämning. Ösregn.

Nåja, inget ont som inte har nåt gott med sig. Jag satte mig med bokföringen, det känns riktigt bra att vara ikapp med den!

När det var dags att gå och äta mat (JAAA, jag är bortskämd som blir bjuden på mat varje helg) så lyste faktiskt solen och även om det inte blev direkt julstämning så blev jag i alla fall på bra humör.

Eftermiddagen bjöd på vår lokala islandshästklubbs årsmöte, därefter följde jag med värdinnan och hennes barn och svärmor på julskyltning. Tydligen är det väldigt många som har dansat snödansen, för helt plötsligt svepte snöstormen över oss. Eftersom jag inte hade några långkalsonger på mig när jag traskade runt centrum så sitter jag här nu med en ganska kall rumpa. Men den lär väl ska tina upp så småningom.

Jag är dessutom ruggigt sugen på en McFeast meny, men eftersom det är 8 mil enkel resa till närmaste McDonalds så får jag nöja mig med te och smörgås.